طراحی وب سایت - آموزش طراحی وب سایت با ASP.NET

در این وبلاگ مطالب مربوط به کد نویسی وب ارائه میشود

طراحی وب سایت - آموزش طراحی وب سایت با ASP.NET

در این وبلاگ مطالب مربوط به کد نویسی وب ارائه میشود

چگونه طراحی صفحات وب را شروع کنیم

امروز تصمیم گرفتم کمی در مورد چگونگی شروع ساخت صفحات وب توضیح بدم. در کل میشه گفت که ما دو نوع طراحی داریم Static یا ثابت و dynamic یا پویا.


در مورد سایت های ثابت بهتر که از Html استفاده کنید و کمی هم CSS  البته اینگونه سایت ها همونجور که از اسمشون پیداست ثابت هستند یعنی نمیشه کاری کرد که مثلا کاربر توشون ثبت نام کنه و برای کاربر های ثبت نام شده امتیازاتی در نظر گرفت و برای همه یکسان نمایش داده می شود.

ولی سایت های پویا این محدودیت ها رو ندارند و اگه کاملا حرفه ای باشید می توانید همه کار کنید مثلا سایتتون قابلیت ثبت نام کاربر ها رو داشته باشه و برای هر کاربر در صحفه وب اطلاعات خاص و متفاوت را نمایش دهید یا اطلاعات اونا رو در بانک اطلاعاتی سایت خود ثبت کنید و ...


حالا چجوری میشه این صفحات وب را ایجاد کرد خوب برای این کار باید ببینیم از کدوم نوع یعنی ثابت یا پویا می خوایم استفاده کنیم اگه می خواید نوع ثابت ایجاد کنید میشه اون رو با یک ویرایشگر متنی ساده هم درست کرد که البته کار خیلی آسونی هم نیست بخاطر همین هم برنامه های خیلی زیادی هستن که برای کمک به شما ساخته شدن که بدون اینکه خودتونو درگیر مثائل پیچیده کد نویسی کنید سایت های ثابت پیشرفته تولید کنید.

ولی اگه انتخاب شما صفحه های پویا باشه کار کمی پیچیده تر میشه و شما باید چنتا زبان برنامه نویسی بلد باشید البته لازم نیست که چند تا بلد باشید منظورم این بود که بایدحد اقل یکیشون رو بلد باشید.


حالا کدوم زبان؟


من اینجا نمی خوام بگم که کدوم بهترو کودوم خوب نیستو ... ولی زبان های متفاوتی هستند برای این کار مثل PHP - ASP و... اگه می خواید PHP یاد بگیرید که خوب من بلد نیستم ولی اگه انتخاب شما ASP است ما در این وبلاگ می خوایم آن رو آموزش بدیم.

 

خوب اول بگم که برای کار با ASP باید به یکی از زبان های #C یا VB آشنا باشید که چون که اکثر کسانی که تو کار کامپیوتر هستن و دیپلم کامپیوتری هستن حداقل با VB آشنا هستند و کسانی هم که به امید خدا کنکور دادن و تو رشته کامپیوتر قبول شدن #C هم بلد هستند.


خوب برای شروع باید بگیم که با چه برنامه ای کار میکنیم. مشهورترین برنامه برای این کار که اسمشو صد در صد شنیدید Microsoft Visual Studio   البته Microsoft جدیدا یک برنامه با اسم

web matrix ساخته و به صورت رایگان برای دانلود روی سایت خودش قرار داده.

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا منصوری شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 06:19 ب.ظ http://V30Sharp.Blogsky.Com

سلام
وبلاگ جالبی دارید امیدوارم با هم تبادل لینک بکنیم.
"ویژوال ۳۰ شارپ" را در وبلاگتان لینک کنید و در وبلاگم به من خبر دهید.
خدا نگهدار

وبلاگ شما هم مطالب مفیدی داره

حسین جمعه 19 خرداد 1391 ساعت 09:48 ق.ظ

سلام ممنون توضیحات رو قشنگ شروع کردین اما بقیش کجاست پس؟

سلام . مرسی، این روزها سرم خیلی شلوغه امتحان ها هم داره شروع میشه و سرمون تو کتاب و دفتره. انشااله بعد از امتحانا آپ میکنم

fateme پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 02:54 ب.ظ http://ftalebi69.blogfa.com

ممنونم مفید بود برام
امیدوارم ادامه بدین مطالب در این مورد رو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد